Montag, 8. März 2010

Hälsningar från Hamburg

Nu bor jag i Hamburg sedan ca 1 månad. Heike, Kajsa och Kalle är här sedan ca 2 veckor. Vi har fått tag på en kanonlägenhet med både balkong, altan och en liten trädgård centralt i fina stadsdelen Eppendorf, bara 5 cykelminuter från jobbet. Jag var lite nervös eftersom jag skrev på hyreskontraktet utan att Heike ens sett lägenheten, men hon är helnöjd. Tur för mig det :)

Denna delen av Hamburg är mycket mysigare än där vår gamla Hamburg-lägenhet låg. Här har vi massvis med mysiga cafèer, restauranger och affärer runt hörnet och en stor park bara 20 meter bort. Där var vi förresten och åkte skidor i lördags:





Det är knappt man kan tro att det är mitt i Hamburg va?

6 Kommentare:

  1. ja, det ska ju börjas i tid om vill åka vasaloppet någon gång ... träningstipps kan kajsa få från erik ;)

    vi kommer gärna o hälsar på er vid tillfälle!

    AntwortenLöschen
  2. Härligt att ni kommit till rätta! Vi får väl planera in ett besök och se hur ni ha det.

    Hälsningar Linda,Pär & Tuva

    AntwortenLöschen
  3. Hej Heike!
    Kul att läsa på eran blogg igen... Ni verkar mår bra. Spännande med så stor livsföränding att byta land igen. Om du vill får du gärna
    läsa på min blogg. Just nu lite ledsamt, men du får desto mer koll på mig!
    Ha det gott. Kram Linda Humlesjö

    http://hyperemesis24-7.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  4. Ni är alla varmt välkomna att hälsa på här i Hamburg! Men än så länge är här kallt o isigt o snöigt så jag skulle rekommendera att ni väntar iallafall någon månad till.

    AntwortenLöschen
  5. Härligt att allt ordnat sig så bra. Vi ses snart! Farmor

    AntwortenLöschen
  6. Hei, hei!

    Ja, virkelig utrolig! Men snø er totalt bort nå? Her i Norge smelter alt med tiden.

    Mange hilsen fra Notodden!
    Stephanie

    AntwortenLöschen